پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
حضور رایزن تجاری ترکیه در دهکده فناوری و نوآوری صنایع غذایی و کشاورزی

در مسیر دیپلماسی فناوری؛

حضور رایزن تجاری ترکیه در دهکده فناوری و نوآوری صنایع غذایی و کشاورزی

- 1402/08/14

رایزن تجاری کشور ترکیه با حضور در دهکده فناوری و نوآوری صنایع غذایی و کشاورزی با فعالیت شرکت‌های این مجموعه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، صبح امروز آقای سادی رایزن تجاری کشور ترکیه با حضور در دهکده فناوری و نوآوری صنایع غذایی و کشاورزی با فعالیت شرکت‌های این مجموعه آشنا شدند.

شجاع سنگچولی با اشاره به نگاه متفاوت و جدید مدیریت پارک علم و فناوری خراسان مبنی بر توسعه صادرات محصولات در این مجموعه به برنامه‌ریزی ویژه در این خصوص اشاره کرد.

اسدی، مدیر مرکز توسعه تجارت و فناوری نیز گفت: حوزه کشاورزی حوزه استراتژیک و پردرآمدی است به همین جهت باید در این حوزه ویژه عمل کرد.

وی افزود: نمایشگاه‌ بزرگی قرار است در حوزه کشاورزی و در کشور ترکیه برگزار شود که در این زمینه هم رایزن تجاری این کشور می‌تواند خدمات متنوع ارائه کند و هم مرکز توسعه تجارت و فناوری می‌تواند برای اعزام شرکت‌ها نقش تسهیل‌کننده را اجرا کند.

رحیم‌زاده، مدیر گروه بازرگانی آرتین با تخصص بازاریابی محصولات و رفع تعهد ارزی نیز در ادامه این جلسه گفت: برای ارائه محصول در حوزه صادرات باید ابتدا استانداردهای لازم در این زمینه را کسب کرد و پس از آن به حوزه رسانه و نشان دادن درست محصول توجه جدی داشت.

در ادامه این جلسه شرکت‌ها به بیان نیازهای خود پرداختند و توسط کارگزاران این مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست رایزن تجاری ترکیه از دو شرکت فعال در تولید نوشیدنی و دستگاه‌های کشاورزی بازدید کرد و گفت: ترکیه آمادگی دارد تا با اختصاص فضا، علم و دانش را از کشور ایران صادر کند.

وی افزود: مناطق آزاد در کشور ترکیه این آمادگی را دارند تا خدمات خود را در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان قرار دهند.

در ادامه این برنامه حاضران از نمایشگاه تولیدات و محصولات شرکت‌های عضو دهکده بازدید به عمل آوردند.

دانلود پیوست خبر حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی سید ابوالقاسم حقایقی مقدم سید ابوالقاسم حقایقی مقدم مهدا متولی حقیقی مهدا متولی حقیقی سعیدی مقدم سعیدی مقدم
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.